Nahajate se:
Celostna prometna strategija Krško - dokument sprejel tudi Občinski svet Občine Krško
Celostna prometna strategija Krško - dokument sprejel tudi Občinski svet Občine Krško
24. 5. 2017
587
Občina Krško je v letu 2016 začela z izdelavo dokumenta Celostne prometne strategije in s tem stopila v smer trajnostnega prometnega načrtovanja. Izdelan dokument bo vključen v planske in finančne načrte Občine do leta 2022. Sprejem strategije na občinskem svetu ne pomeni njenega zaključka, ampak prehod v njeno izvajanje.
V sklopu 3. faze izdelave, Priprave Strategije, je bil pripravljen akcijski načrt, ki vsebuje podroben seznam ukrepov, hierarhijo njihovega izvajanja, odgovorne osebe, vire financiranja in njihovo časovno razporeditev. Natančno pripravljen akcijski načrt za naslednjih 5 let in nakazane smernice predstavljajo podlago za izvajanje in uresničevanje Strategije. Zaradi usmerjenega financiranja EU in njenega Kohezijskega sklada za program spodbujanja nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za urbana območja, s ciljem razvoja urbane mobilnosti za izboljšanje kakovosti zraka v mestih so ukrepi prednostno usmerjeni na urbano obmestje Krškega z Leskovcem pri Krškem ter Senovo, a so kljub temu zastavljeni tako, da vključujejo tudi ruralna naselja in bodo z njihovim izvajanjem izboljšali mobilnost tudi ostalih naselij v občini.
Aktivnosti v sklopu izdelave
V okviru izdelave Celostne prometne strategije smo izvedli aktivnosti, s katerimi smo omogočili participativni pristop k celostnem načrtovanju. S tem smo omogočili vključevanje vse zainteresirane javnosti in ključnih deležnikov na področju prometa v občini Krško. Izvedene aktivnosti so bile:
• 4 ogledi stanja na terenu,
• 4 javne razprave z občani in drugo zainteresirano javnostjo,
• 4 delavnice z odgovornimi za promet na občini,
• 3 ×10 intervjujev s ključnimi deležniki v prometu,
• 4 medijska sporočilo,
• 3 vsebinska poročila o napredovanju del za MzI (za vsako fazo),
• 10 sestankov med občino in izdelovalcem,
• 2 vprašalnika (anketi) za občane in ključno zainteresirano javnost,
• 1 razstava o izdelani viziji CPS,
• 1 zloženka za občane,
• 1 predstavitev CPS na seji občinskega sveta,
• 1 publikacija CPS občine, natisnjena v nakladi 200 izvodov,
• 1 nagrada za občane, sodelujoče v anketi (električno kolo),
• 1 prireditev na prostem v času Evropskega tedna mobilnosti,
• 1 izdelava in urejanje Facebook strani CPS občine
O izvedenih dejavnostih smo prebivalce obveščali preko različnih medijev (občinska stran, Facebook stran CPS Krško, Posavski obzornik, e-posavje, radio Krka, Vaš kanal,…).
Ukrepi so bili podani v sklopu petih stebrov, ki predstavljajo pet ključnih področij ukrepanja in so zastavljeni tako, da bodo z ustreznim izvajanjem vodili k izpolnitvi zastavljene vizije in strateških ciljev Občine Krško.
V sklopu prvega stebra, ki zajema področje trajnostnega načrtovanja mobilnosti je bilo določenih šest ukrepov. Občina Krško bo s sprejetjem Celostne prometne strategije začrtala nadaljnji razvoj trajnostne mobilnosti, ki ga bo podpirala z revizijo na vsaki dve leti ter prenovo na vsakih pet let. Za izvajanje predlaganih ukrepov bo občina pripravila uravnotežen proračun s vključenostjo vseh petih stebrov in poskrbela za izobraževanje kadra z udeleževanjem izobraževanj in delavnic. S tem bo nadgrajevala svoje znanje in izkušnje iz načrtovanja trajnostne mobilnosti. V izvajanje bo vključena širša javnost preko promocijskih akcij, periodičnih anket o potovalnih navadah, delavnic in organiziranih javnih razprav, na katerih bo omogočena aktivna vključenost občanov v proces načrtovanja.
Drugi steber predstavlja pešačenje, ki ga bo občina, kot pomemben potovalni način, spodbujala z ukrepi za povečanje privlačnosti pešačenja v naseljih. Urejene bodo večnamenske poti za pešce in druge udeležence v prometu, vzpostavljena bodo nova območja za pešce ter zgrajena in izboljšana infrastruktura za pešce. Železnica in reka Sava predstavljata fizično oviro za pešce, zato bodo v prihodnosti zagotovljeni prehodi, ki bodo zmanjšali potovalni čas med stanovanjskimi, zaposlitvenimi in storitvenimi območji. Z ureditvijo in prilagoditvijo infrastrukture gibalno oviranim osebam, se bo povečala mobilnost pešcev z otroškimi vozički, starejših in invalidnih oseb. Za varno pot šolarjev do šole bo poleg ureditve infrastrukture vzpostavljen sistem »Peš bus«. Za spodbujanje pešačenja pa bodo organizirane različne aktivnosti, ki bodo namenjene vsem starostnim skupinam prebivalstva.
V akcijskem načrtu tretji steber zajema področje kolesarjenja. Podlago za usmeritev nadaljnjega razvoja kolesarskih površin v občini Krško bo podala izdelana študija. Temu bo sledila izgradnja novega kolesarskega omrežja, ureditev parkirišč za kratkotrajno in dolgotrajno parkiranje ter vzpostavitev sistema »sharrow«. Dodatno možnost uporabe kolesa po mestu Krško bo predstavljal sistem za izposojo koles. Udobno in varno kolesarjenje bo omogočeno z urejeno signalizacijo ter s postavitvijo servisnih postaj. Na drugi strani bodo poleg izboljšav osnovne in podporne kolesarske infrastrukture izvedene promocijske aktivnosti in postavljen števec kolesarjev, s čimer bomo spodbujali spremembo potovalnih navad občanov.
Ukrepi v sklopu četrtega stebra, javnega potniškega prometa, predstavljajo podlago za izboljšanje njegove kvalitete in konkurenčnosti motornemu prometu. Osnova za dosego teh ciljev bo celovita študija javnega potniškega prometa, ki bo omogočila optimizacijo obstoječih in preverila možnost vzpostavitve novih povezav ter ureditev avtobusnih postajališč. Za zmanjšanje osebnega motornega prometa bodo zgrajene intermodalne točke P+R, ki bodo povezale in omogočile udobno prehajanje uporabnikov osebnih vozil na železniški ali avtobusni promet. Zaradi povečane gostote prometa in zasedenosti parkirnih mest v času večjih prireditev bodo za dostop do lokacije dogodka vzpostavljene zastonj avtobusne linije. Poskrbljeno pa bo tudi za gibalno ovirane in socialno ogrožene prebivalce okoliških naselij, ki niso povezana z linijami javnega potniškega prometa, z vzpostavitvijo storitve na klic.
Ukrepi v okviru stebra motorni promet bodo usmerjeni v izboljšanje prometne varnosti, zmanjšanja in optimiziranja uporabe osebnih vozil v občini Krško. Za prometno varnost vseh udeležencev v prometu bo poskrbljeno z izdelavo registra črnih točk, sanacijo nevarnih mest v naslednjih letih in z vzpostavitvijo območij omejene hitrosti. Na področju urejanja mirujočega prometa se bodo zmanjšalo število parkirnih mest, razširilo časovno omejitev parkiranja v starem mestnem jedru in vzpostavilo ovire proti divjemu pakiranju. Bivša obvoznica, ki poteka mimo starega mestnega jedra bo zaprta za tovorni promet, ki se bo posledično usmeril na novo obvoznico ter s tem zmanjšal obremenjenost prometnice. Za spodbujanje prehoda iz prevoznih sredstev, ki za svojo delovanje potrebujejo fosilna goriva, na električna prevozna sredstva bo razširjeno omrežje električnih polnilnic, Občina pa bo trajnostno mobilnost spodbujala z nakupom električnega vozila.
Celostno prometno strategijo je na 22. seji, 11. 5. 2017, potrdil in sprejel občinski svet Občine Krško. Celotna vsebina s podrobneje predstavljenim akcijskim načrtom je zapisana v dokumentu Celostne prometne strategije občine Krško, ki je dostopen na spletni strani občine Krško v rubriki Občinski svet/Seje.