Obvezno pošiljanje zahtevkov v elektronski obliki (e-zahtevki)
- preko poslovne aplikacije: le ta mora biti ustrezno nadgrajena, da omogoča pošiljanje e-zahtevkov – preverite pri vašem ponudniku poslovno-računovodske aplikacije oziroma računovodskem servisu, v kolikor uporabljate to storitev (verjetno JZ);
- preko spletnega portala UJP e-račun, dosegljivem na spletnem naslovu https://eracuni.ujp.gov.si/.
Ker je zadnja možnost (spletni portal UJP e-račun) verjetno najenostavnejša rešitev za večino pošiljateljev e-zahtevkov, še posebej za društva, kmetije in druge fizične osebe, bomo v nadaljevanju o uporabi te spletne rešitve podali nekaj več informacij, in sicer:
- spletni portal UJP e-račun je za vse uporabnike brezplačen, omogoča pa posredovanje največ 5 e-zahtevkov/računov mesečno;
- nujna je predhodna registracija (oddaja vloge) na naslovu https://eracuni.ujp.gov.si, uporabnik mora imeti obvezno že nameščeno kvalificirano digitalno potrdilo;
- v kolikor uporabnik še nima kvalificiranega digitalnega potrdila, ga mora pred prijavo na portal UJP pridobiti - pridobitev je brezplačna, zahtevek se osebno vloži na upravni enoti. Več informacij in sam obrazec zahtevka za pridobitev kvalificiranega digitalnega potrdila najdete na spletnem naslovu https://e-uprava.gov.si/si/podrocja/osebni-dokumenti-potrdila-selitev/osebni-dokumenti/digitalno-potrdilo-za-elektronsko-poslovanje;
- vloga za vključitev na spletni portal UJP e-račun se prične s klikom na gumb »Vnos novega uporabnika«. Na osnovni spletni strani https://eracuni.ujp.gov.si najdete tudi navodila in druge dokumente glede uporabe portala, testiranja elektronskega podpisa oziroma pomoči uporabnikom;
- vloga se v celoti odda elektronsko, uporabnik potrebuje veljaven e-naslov;
- uporabnik na elektronski naslov (e-naslov, ki ga vpiše na vlogi) prejme s strani UJP-a v roku 2-3 dni e-pošto, ki vključuje začetno geslo za dostop do spletne aplikacije in druge informacije za uspešen začetek uporabe portala;
- uporabnik ustvari e-zahtevek - ker UJP vse dokumente znotraj portala imenuje e-račun, je potrebno paziti, da se pri »Vrsti dokumenta« izbere možnost »Zahtevek«. Izpolnite le obvezna in smiselna polja, neobvezna polja lahko pustite prazna (npr. vrsta in št. referenčnega dokumenta, reference, klavzule o DDV …) , uporabniku so pri delu v pomoč razni šifranti (npr. Prejemnik), vsekakor pa priporočamo uporabo navodil, ki jih najdete na naslovu: UJPeRacun-Navodilo-za-uporabo-portala.pdf (gov.si);
- po kreiranju e-zahtevka se le ta pred oddajo elektronsko podpiše, še prej uporabnik priloži zahtevane (željene) priloge. Na splošno velja, da so priloženi dokumenti v PDF formatu, upoštevati je potrebno maksimalno velikost prilog, ki naj skupaj ne bi znašala več kot 2MB;
- potrebno se je zavedati, da celoten postopek (všteto s pridobitvijo kvalificiranega digitalnega potrdila) lahko traja do 10 delovnih dni, zato upravičence naprošamo, da s postopkom prijave na UJP portal ne odlašate, kajti le tako boste lahko pravočasno oddali e-zahtevke in, še pomembneje, pravočasno prišli do odobrenih sredstev.
Verjamemo, da bomo s skupnimi močmi zmogli, da bo prehod na e-zahtevke za vse udeležene čim bolj enostaven. Za vse dodatne informacije se obrnite na pristojne oddelke ali nas pokličite na tel. 07 49 81 100 oziroma pišite na e-naslov: obcina.krsko@krsko.si.
Pogled spletne strani:https://eracuni.ujp.gov.si.