Z mojstrsko šolo do usposobljenega kadra
Krško, 6. december 2018 - V organizaciji slovenskih partnerjev projekta MASTER 5 - Območne obrtno-podjetniške zbornice Krško, Občine Krško in Šolskega centra Krško-Sevnica je včeraj v prostorih Šolskega centra Krško - Sevnica potekal sestanek ekspertne skupine projekta Master 5 in okrogla miza z naslovom »Z mojstrsko šolo do usposobljenega kadra«.
Svoje poglede in izkušnje so predstavili vodja projekta Janja Starc z Območne obrtno-podjetniške zbornice Krško s sodelavkami, podjetnik Miro Sevšek, vodja oddelka za družbene dejavnosti na Občini Krško Andrej Sluga, Janja Jordan, koordinator projekta na Občini Krško, predstavnika Šolskega centra Krško-Sevnica, in sicer direktorica Erna Župan Pirkovič in profesor Franci Uduč, ter vodja oddelka javnih pooblastil, kamor sodijo tudi mojstrski izpiti iz Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, Božena Germelj Drstvenšek in direktor Centra za poklicno izobraževanje Elido Bandelj.
Slovenija nima programa na področju dodatnega izobraževanja in usposabljanja po končani srednješolski stopnji, ki bi bil primeren za pridobitev dodatnih znanj za potrebe obrtnih poklicev, in to vrzel bi lahko zapolnila mojstrska šola. Vsekakor pa bo potrebna reforma izobraževalnega sistema, so se strinjali udeleženci.
Govorili so o trenutni situaciji na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja, možnostih nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja po končanem poklicnem in srednješolskem izobraževanju z namenom, da se izboljšajo možnosti zaposlovanja ter kariernega razvoja posameznika. Skozi projekt, ki je v prvi vrsti namenjen malim in srednje velikim podjetjem, obrtnikom v partnerstvu z lokalno skupnostjo, izobraževalnimi ustanovami želijo skozi dualni sistem – učenje na delovnem mestu - oblikovati model mojstrske šole po nemškem vzoru. V projektu sodelujejo Nemčija, Slovenija, Hrvaška in Srbija, kjer z izjemo Nemčije opažajo veliko vrzel ustrezno usposobljenega kadra, ki končajo poklicno in srednjo šolo.
Na dogodek so bili povabljeni tudi predstavniki ministrstva, saj je za uvedbo tega programa nujna reforma izobraževalnega sistema, vendar žal posluha na resornem ministrstvu še vedno ni.