Strategija razvoja turizma v občini Krško 2018 - 2022: uvodno srečanje ponudnikov turističnih storitev
Občina Krško je skupaj s Centrom za podjetništvo in turizem (CPT) Krško ter zunanjim strokovnim izvajalcem pristopila k pripravi Strategije razvoja turistične destinacije z akcijskim načrtom, ki bo predstavljala temeljno podlago za razvoj in usmerjanje turizma v občini v prihodnjih letih. Občina pri oblikovanju strategije nastopa kot pobudnik in naročnik priprave dokumenta, organizator in koordinator priprave strategije je Center za podjetništvo in turizem Krško.
V ta namen je 15. februarja 2018 v Krškem potekalo uvodno srečanje s ponudniki turističnih storitev in ostalo zainteresirano javnostjo, na katerem so predstavili načrt in metodologijo, ki bo uporabljena pri pripravi dokumenta.
Župan Občine Krško mag. Miran Stanko je uvodoma poudaril, da je turizem gospodarska dejavnost, zato je potrebno identificirati vlogo vsakega posameznika, ki lahko s svojo ponudbo, investicijo ter s svojo dejavnostjo pripomore k povezanosti ponudnikov. Posledično tudi k boljši organizaciji na področju turizma ter k doseganju lastnih in skupnih ciljev. Direktor CPT Krško Franc Češnovar je poudaril: »V Krškem je bilo v razvoj turizma investiranih precej občinskih, evropskih ter zasebnih sredstev, zato v občini imamo infrastrukturo in že dokaj razvite produkte. V nadaljevanju pa se moramo bolj povezati v skupni ponudbi, v posebnih doživetjih ter se ustrezno promocijsko in tržno predstaviti gostom«.
Za pripravo strategije zadolžena delovna skupina
Za pripravo strategije razvoja turizma bo oblikovana delovna skupina, v kateri bodo predstavniki posameznih skupin turističnih ponudnikov (gostinci, ponudniki turističnih namestitvenih kapacitet, vinarji, ponudniki kulturnih doživetij, športno rekreativnih aktivnosti, itd.). Njena glavna naloga bo organiziranje razprave o razvoju njihove specifične turistične ponudbe in sodelovanje pri usklajevanju interesov in določanju skupnih strateških ciljev. Pripravo strategije in akcijskega načrta bo koordinirala zunanja svetovalka mag. Darja Radić, ki ima dolgoletne izkušnje s področja strateškega načrtovanja v turizmu. Na uvodnem srečanju je prisotne že seznanila, da želimo v oblikovanje nove strategije aktivno vključiti turistične ponudnike v občini, saj je njihovo aktivno sodelovanje pri oblikovanju strategije temeljni pogoj, da bodo v njej zapisani cilji, projekti in aktivnosti tudi uresničeni. Izvajalci strategije bodo namreč v pretežnem delu turistični ponudniki v občini; javni in zasebni ter društva, ki bodo za uresničevanje strategije zainteresirani le, če bodo v tem videli priložnost in možnost za uresničitev svojih ciljev.
Pri oblikovanju strateških usmeritev bomo sledili temeljnim strateškim usmeritvam slovenskega turizma, opredeljenim v novo sprejeti Strategiji trajnostne rasti slovenskega turizma 2017 – 2021, ki je bila na uvodnem srečanju predstavljena s strani projektne vodje na CPT Krško Ksenje Kragl. Pri tem bomo upoštevali želje in videnja turističnih ponudnikov občine, ki jih bomo podkrepili z glavnimi identificiranimi dejavniki konkurenčnosti turistične destinacije.
Marca prve delavnice s turističnimi ponudniki
Z namenom, da bo strategija pripravljena kot partnerski projekt občine, CPT in turističnih ponudnikov, bo v procesu priprave strategije izvedenih več delavnic s posameznimi skupinami turističnih ponudnikov, na katerih bodo turistični ponudniki razmišljali in oblikovali odgovore na temeljna vprašanja, ki si jih postavljamo v procesu strateškega načrtovanja, in sicer:
- kje smo in kaj smo danes,
- kako se vidimo v prihodnosti, kaj želimo postati, kakšno je naše skupno poslanstvo, vizija in cilji,
- kako bomo dosegli naše skupne cilje, vizijo in poslanstvo, s katerimi turističnimi proizvodi ali doživetji, za katere ciljne skupine gostov in na kakšen način.
Poseben poudarek bo na pripravi akcijskega načrta, ki bo vseboval nabor konkretnih ukrepov in aktivnosti za izvedbo začrtanih strateških ciljev, z opredeljenimi nosilci in partnerji pri izvedbi posameznega ukrepa, s finančnim načrtom oz. sredstvi, potrebnimi za izvedbo aktivnosti in ukrepov ter predvidenim terminskim načrtom za izvedbo. Strategijo turizma destinacije Krško bo sprejel Občinski svet Občine Krško, ki bo na tej podlagi v razvojnem načrtu lahko zagotovil ustrezna materialna sredstva za izvedbo javnih investicij in dejavnosti v javnem interesu, s katerimi bo občina prispevala k uresničevanju strateških ciljev razvoja turizma v občini. V akcijskem načrtu bodo svoje mesto našli samo ukrepi in aktivnosti, ki bodo imeli jasno določene nosilce, partnerje in tudi vire za njihovo izvedbo. To je glavni pogoj za to, da se bo strategija tudi dejansko uresničevala.
Z delavnicami s turističnimi ponudniki bodo začeli v marcu 2018. Predviden termin priprave strategije in akcijskega načrta je do konca junija, sprejem na občinskem svetu pa do septembra 2018.
Vabljeni k sodelovanju!
Vir: Center za podjetništvo in turizem Krško